فایل ورد تحليل نگرش مخاطبين منطقه ي مرکزي تهران نسبت به تاب آوري ارزش هاي فرهنگي- هنري در حفاظت زيبايي هاي بافت تاريخي آن محدوده (نمونه هاي موردي: نقاشي ديواري هاي خانه ي امام جمعه تهران- خيابان ناصرخسرو و پانزده خرداد تهران)

لینک دانلود

 فایل ورد تحليل نگرش مخاطبين منطقه ي مرکزي تهران نسبت به تاب آوري ارزش هاي فرهنگي- هنري در حفاظت زيبايي هاي بافت تاريخي آن محدوده (نمونه هاي موردي: نقاشي ديواري هاي خانه ي امام جمعه تهران- خيابان ناصرخسرو و پانزده خرداد تهران) دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد تحليل نگرش مخاطبين منطقه ي مرکزي تهران نسبت به تاب آوري ارزش هاي فرهنگي- هنري در حفاظت زيبايي هاي بافت تاريخي آن محدوده (نمونه هاي موردي: نقاشي ديواري هاي خانه ي امام جمعه تهران- خيابان ناصرخسرو و پانزده خرداد تهران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد تحليل نگرش مخاطبين منطقه ي مرکزي تهران نسبت به تاب آوري ارزش هاي فرهنگي- هنري در حفاظت زيبايي هاي بافت تاريخي آن محدوده (نمونه هاي موردي: نقاشي ديواري هاي خانه ي امام جمعه تهران- خيابان ناصرخسرو و پانزده خرداد تهران)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد تحليل نگرش مخاطبين منطقه ي مرکزي تهران نسبت به تاب آوري ارزش هاي فرهنگي- هنري در حفاظت زيبايي هاي بافت تاريخي آن محدوده (نمونه هاي موردي: نقاشي ديواري هاي خانه ي امام جمعه تهران- خيابان ناصرخسرو و پانزده خرداد تهران) :


سال انتشار : 1396

نام کنفرانس یا همایش : چهارمين کنفرانس ملي معماري و شهرسازي پايداري و تاب آوري از آرمان تا واقعيت

تعداد صفحات :18

چکیده مقاله:

منطقه ی مرکزی تهران که در دوره ی قاجار مرکز تجارت و قلب تپنده ی شهر بوده، امروز نیز با مقداری تغییر، همچنان مرکز تجاری شاخص در تهران محسوب می شود، که به لحاظ قدمت و موقعیت ویژه ای که از لحاظ شهرسازی و معماری دارد، محدوده ی پرمخاطب می باشد. چه بسا در این شلوغی ها، بسیاری برای کسب و کار و خرید مایحتاج و سایرین برای گردشگری و لذت از این فرهنگ و هنر دیرین در آن محدوده حضور پیدا می کنند که این منطقه با شایستگی های فرهنگی- هنری خود، لایق خودنمایی تاریخ و زیبایی ها می باشد. با گذشت زمان، فرسایش روزانه ی این بافت بر اساس عوامل مختلف، تاب آوری این ارزش ها در میان هیاهوی آن منطقه، الزامی بنظر می رسد. هدف از این مقاله، ارزیابی نگرش مخاطبین این منطقه نسبت به انعطاف پذیری و بهبودی جداره های شهری با حمایت یکی از روش های نمایش فرهنگ و هنر رایج در آن بافت مانند نقاشی دیواری است که در حفظ اصالت و همچنین بازگشت زیبایی های هرچه بیشتر آن محدوده یاری می رساند. این تحقیق مبتنی بر روش توصیفی- تحلیلی است که در کنار آن نگرش سنجی با استفاده از پرسشگری نیز در نظر گرفته شده است. حسب بررسی های صورت پذیرفته مهمترین علت نادیده گرفتن کیفیت ارزش های فرهنگی و هنری از جمله نقاشی دیواری در جداره های شهری آن منطقه، کاهش عدم تعلق خاطر مخاطبین آن منطقه نسبت به نقاشی دیواری، عدم اطلاعات کافی در خصوص این هنر به ویزه حضور زینت بخش در خانه های ارزشمند تاریخی موجود در آن بافت و استفاده ی مفید از آنها برای بازگشت زیبایی به دیوارهای شهری منطقه، نداشتن مشارکت مردمی در انتخاب طرح های نقاشی دیواری آن بافت منحصر به فرد و نداشتن انگیزه کافی در آنها برای ارایه پیشنهاد نقاشی دیواری های مناسب برای آن منطقه به سازمان ذیربط برای معرفی بناهای تاریخی خاموش یا اجرای نقاشی دیواری های معروف اما ناشناخته در آن بافت روی جداره های شهری برای جذب توریست بیشتر و بی تفاوتی کسبه، شاغلین و مشتریان آنها به حفظ اصالت و زیبایی جداره ها می باشد.

توضیحات بیشتر