فایل ورد مدرسه به عنوان جامعه، رويکردي نوين در طراحي مدارس

لینک دانلود

 فایل ورد مدرسه به عنوان جامعه، رويکردي نوين در طراحي مدارس دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد مدرسه به عنوان جامعه، رويکردي نوين در طراحي مدارس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد مدرسه به عنوان جامعه، رويکردي نوين در طراحي مدارس،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد مدرسه به عنوان جامعه، رويکردي نوين در طراحي مدارس :


سال انتشار : 1396

نام کنفرانس یا همایش : چهارمين کنفرانس ملي معماري و شهرسازي پايداري و تاب آوري از آرمان تا واقعيت

تعداد صفحات :14

چکیده مقاله:

در کشورهای توسعه یافته طراحی مدارس به عنوان خانه دوم دانش آموزان همواره مورد توجه بسیاری از معماران وطراحان بوده است و نمونه های مختلف آن در مدارس در مقاطع و سطوح مختلف دیده می شود. ارتباط توده و فضای یکساختمان آموزشی و نحوه چیدمان آنها در کنار یکدیگر یکی از ابعاد مورد توجه آنها در طراحی مدارس بوده است، به گونهای که یکی از اهداف مورد نظر معماران، ارتباط مدرسه با دنیای پیرامون و اتصال آن با جامعه می باشد. این سیاست درراستای افزایش تعاملات اجتماعی دانش آموزان و تقویت ارتباطات آنها با محیط پیرامونی است. هدف از این مقاله دستیابیبه یکسری راهکارهای طراحانه در جهت عملیاتی شدن سیاست ارتباط مدرسه با اجتماع می باشد. روش تحقیق مورداستفاده در این مقاله کیفی و رویکرد توصیفی تحلیلی با تاکید بر تحلیل محتوا دارد. نتایج مقاله نشان می دهد که ایدههایی همچون مدرسه بدون دیوار، مدرسه به عنوان جامعه، مدارس چند هسته ای و... می تواند یک راهکار موثر در طراحیمدارس به عنوان یک فضای اتصال دهنده مدرسه به عنوان یک مرکز آموزشی و جامعه به عنوان یک محیط پیرامونیبرای فعلیت رساندن استعدادها و ارتباطات انسانی و اجتماعی آنها به شمار رود.

توضیحات بیشتر